
Udokumentowanie wykorzystania powierzonego sprzętu:
- wrzesień 2022
- październik 2022
- listopad 2022
- grudzień 2022
- styczeń 2023
- luty 2023
- marzec 2023
- kwiecień 2023
- maj 2023
- czerwiec 2023
Laboratoria Przyszłości
O programie
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości” Szkoła Podstawowa w Rytrze otrzymała od państwa wsparcie finansowe w wysokości 94 500,00 zł na zakup wyposażenia niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Za otrzymane środki nasza szkoła zakupiła następujące pomoce:
Drukarka 3D Sygnis Edu Lab
Moje Bambino Sygnis Edu Lab 3D – akcesoria do drukarki 3D
Laptop Acer TravelMate
Pakiet filamentów Moje Bambino Sygnis Edu Lab 3D
Mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami – UNO Starter Kit
Kamera przenośna cyfrowa Sony 4K FDR-AX53
Statyw do aparatu i kamery
Mikroport Saramonic Blink 500 B1
Mikrofon kierunkowy Saramonic Vmic-Mini
Gimbal ręczny FeiyuTech Vlog Pocket 2
Aparat fotograficzny Canon PowerShot G7 X Mark II
Gablota zamykana – stojąca
Szafka zamykana wysoka dwudrzwiowa
Krzesło T z regulacją wysokości
Stół zajęciowy T 70 x 50
Stacja lutownicza HOT AIR z grotem 2w1 898D
Młotek ślusarski
Laminator biurowy – uniLAM A3 Basic
LEGO® Education SPIKE™ Prime – zestaw podstawowy
LEGO® Education SPIKE™ Prime – zestaw rozszerzający
LEGO® Education BricQ Motion Prime Set
LEGO® Education BricQ Motion Essential Set
Mikroskop Delta 100
Skaner 3D Creality
Teleskop Levenhuk LabZZ T2
Zestaw z mikrofonem dynamicznym Vonyx
Oprogramowanie Corel Pinnacle Studio 25 Standard PL/ML Box
Tło fotograficzne zielone – Green Screen
Zestaw plansz dydaktycznych
Zestaw oświetleniowy: Lampa SOFTBOX ze statywem i żarówką
Szafy stojące
Zakupiony nowoczesny sprzęt z programu „Laboratoria Przyszłości” uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych a także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań czy innych form rozwijania umiejętności.


Więcej informacji o programie znajdziesz na www.gov.pl/laboratoria
Udokumentowanie wykorzystania powierzonego sprzętu:
wrzesień 2022
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci @LaboratoriaPrzyszlosci
Wojciech Citak:
We wrześniu 2022 roku przeprowadzono 26 godzin lekcyjnych zajęć rozwijających kreatywność z uczniami klas 1, 2 i 3.
Uczniowie korzystali z zestawów konstrukcyjnych Lego zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Konstruowali modele z cyklu „Z nauką po zwycięstwo”: rzut do kosza, trening hokeja, wyścig grawitacyjny, rzut wolny, stok narciarski i maszyny podające piłkę. Uczniowie z zapałem uczestniczyli w zajęciach.


























październik 2022

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci @LaboratoriaPrzyszlosci
Janina Konstanty:
Lekcja mikroskopowania.
Dnia 20.10.2022 r. odbyły się zajęcia poświęcone obserwacjom mikroskopowym Koła Młodego Przyrodnika z wykorzystaniem mikroskopów zakupionych w ramach projektu: „Laboratoria Przyszłości”.
Uczniowie mieli okazję samodzielnie przeprowadzić obserwacje mikroskopowe gotowych preparatów. Uczestnicy zajęć mogli również samodzielnie wykonać preparaty z łuski cebuli i bulwy ziemniaka i oglądać komórki pod mikroskopem pod różnym powiększeniem. Zajęcia sprawiły uczniom wiele radości.





















Wojciech Citak:
Październikowe zajęcia rozwijające kreatywność w klasach 1, 2 i 3.
Uczniowie korzystali z zestawów konstrukcyjnych Lego zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.






















Wojciech Citak:
Październikowe zajęcia z drukarką 3D w klasach szóstych.






listopad 2022

Listopad 2022 – technika, matematyka
W listopadzie w ramach lekcji techniki i matematyki zostały zaprezentowane możliwości wykorzystania drukarki 3d otrzymanej w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Uczniowie w interesujący sposób mogli zapoznać się z poszczególnymi etapami pracy od projektowania aż po drukowanie oraz wykorzystać wydrukowane elementy do wykonania prac praktycznych.
































Wojciech Citak:
Listopadowe zajęcia rozwijające kreatywność w klasach 1, 2 i 3. Uczniowie korzystali z zestawów konstrukcyjnych Lego zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.





























Zajęcia świetlicowe – grudzień 2022
W grudniu w ramach zajęć świetlicowych zostały zorganizowane zajęcia pokazowe, podczas których najmłodsi uczniowie mogli zapoznać się z zastosowaniem druku 3D w różnych dziedzinach życia oraz wydrukować zaprojektowany przedmiot. [ZP]
Wojciech Citak:
Grudniowe zajęcia rozwijające kreatywność w klasach 1, 2 i 3. Uczniowie korzystali z zestawów konstrukcyjnych Lego zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.



















styczeń 2023
Technika i zajęcia świetlicowe
W styczniu w ramach lekcji techniki i zajęć świetlicowych zaprezentowano projekt „Ryterski zamek”. Podczas zajęć wydrukowano w technologii 3D miniaturkę średniowiecznego ryterskiego zamku według pomysłu Zuzanny Wojtarowicz z klasy 5b. [ZP]
Dzień babci i dziadka w klasach 1a i 1b
Dzień babci i dziadka obiektywem aparatu SONY






































–
luty 2023
Figury przestrzenne – matematyka w klasach ósmych
W lutym uczniowie klasy 8b i 8c na lekcjach matematyki realizowali tematy z figur przestrzennych. Uczniowie rysowali figury przestrzenne, kleili modele a także mieli okazję zapoznać się z drukiem 3D. Po instruktażu nauczyciela co do możliwości i sposobu projektowania w trójwymiarze, po zapoznaniu z aplikacją i programem dedykowanym do szkolnej drukarki 3D uczniowie samodzielnie wykonali projekty graniastosłupów i ostrosłupów. Przygotowane modele brył zostały wydrukowane na lekcjach matematyki. [IB]
Klasowy dzień przyjaźni
Podczas zajęć w klasie 2b wykorzystano aparat fotograficzny i laminarkę z projektu „Laboratoria przyszłości”














































Uczniowie klasy 8b I 8c na lekcjach matematyki doskonalą swoje wiadomości i umiejętności z zakresu figur przestrzennych. W ostatnim czasie skupieni byli wokół ostrosłupów drukowali za pomocą drukarki 3D, kleili modele z papieru, a w ostatnim czasie obliczali pole powierzchni i objętości. Do pracy na lekcji nauczyciel przygotował kartę pracy w formie kodów QR. Uczniowie rozszyfrowywali je za pomocą telefonów komórkowych. Po sczytaniu kodu otrzymali treść zadania tekstowego, którego rozwiązanie odblokowywało kolejny kod QR dając szyfr do hasła. Karty pracy zostały zalaminowane za pomocą laminarki zakupionej w ramach projektu Laboratoria przyszłości, dzięki czemu posłużą jeszcze wiele razy. Wszystkie zdjęcia z zajęć wykonano przy użyciu aparatu fotograficznego zakupionego również w ramach projektu Laboratoria przyszłości.































Nagranie dla Radia Kraków
Rytrzoki śpiewają piosenkę z książki Marii Kownackiej „Szkoła nad obłokami”. Nagranie wykonano przy pomocy mikrofonu z laboratoriów przyszłości. [PK]
Matematyka wokół nas
Wszyscy wiemy, a czwartoklasiści w szczególności, że świat, który nas otacza składa się z figur geometrycznych. Uczniowie klasy IVa samodzielnie zaprojektowali, w poleconym przez nauczyciela programie, własne kształty. Przygotowane projekty zostały wydrukowane na matematyce drukarką 3D zakupioną w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. [IB]
–
czerwiec2023
–