W piątek 21 listopada 2025 r. nasza szkoła uczestniczyła w bezpłatnej akcji edukacyjnej XV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, organizowanej pod hasłem: „Młodzi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”. Głównym organizatorem akcji jest Wydawnictwo Karty Grabowskiego, które promuje zabawową formę nauczania-uczenia się matematyki.
Akcja miała na celu zachęcenie wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia i była okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach.
W naszej szkole o akcji koordynatorzy poinformowali już 12 listopada, na szkolnej stronie internetowej, zamieszczono także list do rodziców. W klasach IV-VIII uczniowie powtarzali tabliczkę mnożenia w domu i na lekcjach.
Wspólnie utrwalaliśmy tabliczkę mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Przygotowaliśmy plakaty oraz wykonaliśmy ciekawe i kolorowe gazetki szkolne.
Dzień Tabliczki Mnożenia w klasach młodszych przebiegał w formie zabawy i interaktywnych zajęć. Wydarzenie to miało na celu nie tylko utrwalenie tabliczki mnożenia, ale także rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i radości z nauki matematyki. Prowadzący zajęcia starali się pokazać uczniom, że nauka mnożenia może być łatwa i przyjemna. W klasach pierwszych zajęcia miały formę gier i zabaw matematycznych. W klasach drugich uczniowie rozwiązywali zadania matematyczne w formie quizu. Klasy trzecie uczestniczyły w bardziej zaawansowanych grach i zagadkach matematycznych.
Uczniowie klas starszych na lekcjach matematyki sprawdzili swoją znajomość tabliczki mnożenia podczas krótkiego egzaminu, w czasie którego mogli zdobyć odznakę Eksperta Tabliczki Mnożenia. Odpowiadali na pytania, aby przejść stacje zadaniowe. Wszyscy dobrze się bawili rozwiązując zagadki logiczne sprzyjające doskonaleniu tabliczki mnożenia oraz grając w gry i różnego rodzaju zabawy matematyczne. Oprócz zabaw i gier zespołowych podczas lekcji uczniowie kodowali swoje dane za pomocą tabliczki mnożenia, a także dowiedzieli się, kto znacząco przyczynił się do rozwoju tabliczki mnożenia (Pitagoras), gdzie i kiedy pojawiły się pierwsze tabliczki mnożenia (Mezopotamia, Egipt, a później Chiny i Grecja), a także kto ustanowił ŚDTM (Grabowski).
Zajęcia w tym dniu wzbudziły u uczniów wiele pozytywnych emocji, wspólna zabawa zachęciła ich do dalszej nauki, a matematyczne święto na długo zostanie w ich pamięci.
Tego dnia dzieci przepytują mnożenia dorosłych, więc uczniowie z klasy 6a pod opieką szkolnego koordynatora akcji wcielili się w rolę egzaminatorów i ruszyli w poszukiwaniu ekspertów tabliczki mnożenia. Odwiedzili szkolne korytarze, sekretariat, gabinet Dyrektora, bibliotekę, świetlicę, gabinet pedagoga szkolnego i gabinet kadrowej. Każdy dorosły, który poprawnie odpowiedział na pięć pytań z losów, otrzymywał tytuł Ekspert Tabliczki Mnożenia oraz odznakę i imienną legitymację.
Gratulujemy wszystkim „Ekspertom Tabliczki Mnożenia”.
Szkolni koordynatorzy akcji: Dorota Pruchnik, Bożena Bobrowska








































































