Uczniowie klasy 8b I 8c na lekcjach matematyki doskonalą swoje wiadomości i umiejętności z zakresu figur przestrzennych. W ostatnim czasie skupieni byli wokół ostrosłupów drukowali za pomocą drukarki 3D, kleili modele z papieru, a w ostatnim czasie obliczali pole powierzchni i objętości. Do pracy na lekcji nauczyciel przygotował kartę pracy w formie kodów QR. Uczniowie rozszyfrowywali je za pomocą telefonów komórkowych. Po sczytaniu kodu otrzymali treść zadania tekstowego, którego rozwiązanie odblokowywało kolejny kod QR dając szyfr do hasła. Karty pracy zostały zalaminowane za pomocą laminarki zakupionej w ramach projektu Laboratoria przyszłości, dzięki czemu posłużą jeszcze wiele razy. Wszystkie zdjęcia z zajęć wykonano przy użyciu aparatu fotograficznego zakupionego również w ramach projektu Laboratoria przyszłości.
Nagranie dla Radia Kraków
Rytrzoki śpiewają piosenkę z książki Marii Kownackiej „Szkoła nad obłokami”. Nagranie wykonano przy pomocy mikrofonu z laboratoriów przyszłości. [PK]
Szkoła nad obłokami – piosenka z książki
Matematyka wokół nas
Wszyscy wiemy, a czwartoklasiści w szczególności, że świat, który nas otacza składa się z figur geometrycznych. Uczniowie klasy IVa samodzielnie zaprojektowali, w poleconym przez nauczyciela programie, własne kształty. Przygotowane projekty zostały wydrukowane na matematyce drukarką 3D zakupioną w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. [IB]
W marcu uczniowie klas młodszych budowali i programowali robota atletę, kontrolera jakości oraz supersprzątacza.
Klasy starsze projektowały i drukowały na drukarce 3D breloczki do kluczy.
W. Citak